Міністерство освіти України
Національний університет "Львівська політехніка"
Кафедра автоматизованих систем управління
Курсова робота
з дисципліни
"Системне програмування та операційні системи"
на тему
Середовище для демонстрації графічних
бібліотек мови програмування
( Turbo C )
ЗМІСТ
Вступ............................................................................................................3
Огляд літератури.........................................................................................4
Постановка задачі.......................................................................................5
Алгоритм розв'язку задачі..........................................................................6
Програмна реалізація алгоритму...............................................................9
Контрольні приклади.................................................................................14
Висновки.....................................................................................................16
Список літератури......................................................................................17
Додатки........................................................................................................18
Вступ
Створення програмного продукту, з допомогою якого можна було б ознайомити користувача із можливостями розглядуваної мови програмування щодо побудови стандартних графічних об'єктів, таких як лінія, коло, еліпс, дуга та цілий ряд інших є метою даної роботи.
Такі побудови надалі можуть використовуватись для створення більш складних малюнків, виступаючи у ролі їх складових частин, тому актуальним буде його застосування у сфері освіти для демонстрації програмістам-початківцям, оскільки ця програма показує не лише кінцевий результат виклику тієї чи іншої функції з графічної бібліотеки, але й вимагає від користувача задання необхідних для цього параметрів.
Існує кілька підходів та методів, що використовуються для вирішення задач такого класу. Серед них можна виділити такі: спосіб, який вимагає вибору функції для демонстрації, але при цьому параметри графічного об'єкта визначені програмно і користувач не може їх змінити; другий спосіб відрізняється від попереднього тим, що є наявною можливість редагування розмірів при побудові графічного примітиву; метод, застосований у даній реалізації характеризується вибірковим доступом до функцій із заданням параметрів, необхідних для їх виклику. Останній підхід є, на мою думку, раціональнішим для використання із усіх наведених вище, оскільки дає змогу ознайомитись із специфікою виклику стандартних графічних функцій та необхідними для досягнення даної мети параметрами при почерговому звертанні до кожної з них, що гарантує повноту ознайомлення з усіма можливостями графічної бібліотеки.
Основним ресурсом, що забезпечує можливість реалізації графічних функцій у мові програмування С++ є файл graphics.h, який містить усі їхні прототипи. Серед них є такі, як: putpixel, line, circle, ellipse, bar, sector. Слід відзначити, що їх можливості не вичерпуються двовимірними побудовами, на прикладі цих функцій можна продемонструвати і рисування деяких тривимірних об'єктів (наприклад функція bar3d,яка забезпечує малювання об'ємного еліпса за означеними користувачем параметрами). Характерною рисою є різномаїття стилів ліній, заповнення, що значно розширює можливості щодо реалізації стандартних, означених вище можливостей.
Необхідно також згадати про різномаїття шрифтів, розмірів, які використовуються для виведення написів та повідомлень у графічному режимі. Визначення точок прив'язки тексту та напрямку виведення дозволяє задовільнити найнеобхідніші аспекти даної процедури.
Слід зазначити, що стандартні графічні функції мови програмування С++ гарантують побудову об'єктів у тій повноті, яка може і не задовільнити вимогливих користувачів. Однак вона дозволяє здійснити ознай...